

Istnieje wiele czynników, które pozwalają na dobrą promocję i nadanie charakteru firmie. Niewątpliwie jednym z nich jest logo, które przyciąga uwagę klientów, mało tego, jest bardzo ważnym aspektem przy ocenie danego przedsiębiorstwa. Co właściwie cechuje te najlepsze znaki? Jak stworzyć projekt, który w swej niezwykłości będzie dumnie reprezentował firmę?
Ludzie mają tendencję do tego, aby zwracać dużą uwagę na grafiki. Wystarczy przecież przywołać książki. Chyba każdy woli treści, które posiadają dużo obrazków i różnego rodzaju grafik, które nie tylko umilają czas podczas lektury, ale również wiele wnoszą w kontekście zrozumienia danego kontekstu. Podobnie jest z graficzną wizytówką firmy. Oceniając logo, często oceniamy również firmę. Tak działa ludzki umysł. Zwraca bowiem uwagę na to, co ładne, co może się w jakiś sposób wyróżnić. No właśnie. Tylko co wyróżnia te najlepsze logo?
Prostota i uniwersalność
Czasami najprostsze rzeczy są najpiękniejsze. Nie inaczej jest w przypadku logo. Wszystko co proste jest zrozumiałe. Dlatego warto, aby to prostota właśnie była tą przodującą cechą znaku rozpoznawczego firmy. Wystarczy spojrzeć na słynne Apple. Znakiem tego ogromnego przedsiębiorstwa jest nadgryzione jabłko. To niesamowite, jak z pozoru śmieszne logo może stać się symbolem prestiżu. Dlatego pamiętaj, jeżeli chcesz zaprojektować znak, który ma być piękną wizytówką firmy, postaw na prostotę.
Jasny przekaz
W tym aspekcie chodzi o to, aby wiadomo było co oznacza dany znak. Klient powinien zrozumieć, co poszczególna grafika przedstawia. Nie warto dodawać do grafiki zbyt wielu elementów, które mogą jedynie zaszkodzić wizerunkowi firmy. Pamiętaj, że unikalne logo jest w pełni odczytywalne.
Łatwość zapamiętania
Ten punkt niejako łączy się z dwoma powyższymi. Klient powinien zapamiętać Twoje logo, jego znaki szczególne, a także funkcjonalność. Każdy z nas potrafi odtworzyć w pamięci znaki takich firm jak McDonald’s, Nike lub wspomniane już Apple. Logo tych potęg jest bardzo proste. I nie ma w tym żadnej wady. Wręcz przeciwnie, to nadaje tym firmom nietuzinkowość i swego rodzaju oryginalność.
Ponadczasowy styl
Przy tej kwestii należy zadać sobie pytanie dotyczące efektywności Twojego logo na rynku. Trendy się zmieniają w zastraszającym tempie. Raz jest modne to, a raz tamto. Dlatego zaprojektuj logo, które będzie reprezentowało Twoją firmę przez lata. Myślę, że profesjonaliści doradzą Ci ponadczasowy styl.