

Logo jest znakiem, które niewątpliwie nadaje każdej firmie swego rodzaju unikalność. Jego wygląd, a przede wszystkim przesłanie jest zatem ważne w kontekście marketingowym. Tworząc logo trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów, które w dalszej perspektywie mogą okazać się decydujące.
David Airey pisał: “Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy”. Patrząc na te słowa można stwierdzić jak ważnym elementem każdej firmy jest logo. Tak jak twarz wyraża każdego człowieka, poprzez jego ekspresje i mimikę, tak logotypy opisują każdą działalność. Loga odgrywają znaczącą rolę ze względu na swą wszechstronność – są widoczne niemal wszędzie. Dlatego też tak łatwo kojarzymy znak graficzny z konkretną marką. Rozpoznawalność jaką tworzą logotypy jest wręcz nieoceniona.
Wyobraźcie sobie firmę Apple bez najpopularniejszego odgryzionego jabłka. Urządzenia wychodzące z firmy Steve’a Jobsa byłyby dość powszednie. Jednak odgryzione jabłko będące na każdym urządzeniu jest synonimem prestiżu, dobrej jakości oraz wysokiej ceny.


Kreatory przeciętności
Logo powinno charakteryzować się unikalnym i nieprzeciętnym wyglądem oraz trafnym przesłaniem. Raczej nikt nie chciałby, aby jego projekt graficzny nie wyróżniał się niczym szczególnym. To tak jak z samochodem. Jeżeli jest jakaś cecha, którą auto może się odznaczać, to naturalnym jest, że ludzie będą na niego patrzeć – nie rzadko z zachwytem. Może to być szybkość jazdy, piękny kolor lub niestandardowy wygląd. Możliwości jest wiele, a z logo jest podobnie.
Dlatego jeśli zdecydujesz się na gotowe kreatory, które posiadają dosyć standardowe szablony, to nie będzie to najlepszy pomysł. W kreatorach bowiem znamiennym czynnikiem jest relatywnie mała ilość możliwości stworzenia loga. Jest to największy mankament tego typu programów, ponieważ wszystko co powszechne, po jakimś czasie staje się mało atrakcyjne.
Zbyt mała ilość rozwiązań w połączeniu z niekoniecznie dobrą jakością gotowych szablonów może przynieść tylko jeden efekt.
Częstym powodem wyboru gotowych kreatorów jest darmowy dostęp. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, ponieważ oszczędność pieniędzy jest bardzo roztropnym działaniem. Jednak w kontekście projektu logo, które ma być Twoją wizytówką, warto zainwestować. Profesjonalizm ma swoją cenę, ale w zamian daje Ci produkt, którego Ty najbardziej oczekujesz.
Logo agencji i freelancerów
Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku firm bądź osób, które na co dzień zajmują się projektowaniem znaków graficznych. Jak wspomniałem wcześniej profesjonalne wykonanie jest w temacie loga bardzo ważne. Agencje, które oferują tego typu usługi mogą pochwalić się doświadczeniem oraz solidnością. Bo jeżeli tego typu przedsiębiorstwo nie jest dosyć dobre w swej profesji, to rynek szybko go zweryfikuje. W internecie jest wiele stron bądź forów, na których możesz znaleźć ciekawe oferty różnych agencji.
Podobnie jest z freelancerami, którzy czynią podobne usługi, jak w przypadku agencji. Jednak zasadniczą różnicą jest to, iż freelancer działa samodzielnie, na “własną rękę”. Jest wiele osób, które pracują jako freelancer i sprawdzają się w tym fachu bardzo dobrze. Ich działalność opiera się nie tylko na tworzeniu projektów graficznych ale również na pozycjonowaniu stron.
Kreatywność oraz zaangażowanie w każdy projekt może okazać się dobrym rozwiązaniem w kontekście Twojego loga.
Warto zainteresować się tego typu usługodawcami, ponieważ jest to coraz prężniej rozwijający się zawód. Za względnie niską cenę możesz otrzymać dobrej jakości produkt, z którego Ty będziesz zadowolony.
Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem strony internetowej lub ciekawego logo, zapraszamy do nas! Odwiedź również naszego Instagrama oraz stronę na Facebooku. Pozdrawiam!