

Nie od dziś wiadomo, że dobre logo ma swoją cenę. Czasami wartość logo może być ogromna z punktu widzenia przeciętnego odbiorcy. Mogłoby się wydawać, że w grę wchodzi zaprojektowanie grafiki, która czasami nie wydaje się skomplikowana. Patrząc na poniższe przykłady, powiedzenie “pozory mylą” jest w tym kontekście jak najbardziej adekwatne.
Warto zaznaczyć, że poniższe przykłady odnoszą się do wielkich firm, gigantów na światowym rynku. Ich loga są rozpoznawalne na całym świecie. Dlatego prócz wartości finansowej, to również skarby o podłożu znaczeniowym lub sentymentalnym. Patrząc zatem na wartości rebrandingu danego logo, trzeba wziąć pod uwagę samo znaczenie tegoż znaku na polu biznesowym i marketingowym. Jednak, gdy spojrzy się na ceny projektów graficznych największych przedsiębiorstw, można dojść do wniosku, że logo jest bardzo ważną częścią biznesu. Bo jakby nie patrzeć, logotyp jest oczywistą wizytówką biznesowych potentatów – wizytówką, za którą trzeba wyłożyć fortunę.
Wartości logotypów
BP – British Petrol
Zaczynamy z “grubej rury”, czyli od rekordzisty, jakim jest firma British Petrol – BP. Brytyjskie przedsiębiorstwo naftowe wydało na rebranding swojego logotypu aż 211 000 000 dolarów. Można zatem stwierdzić, że owe logo jest więcej warte niż niejedna firma.


City of Melbourne
Ten logotyp jest swego rodzaju herbem miasta Melbourne. Projekt wygląda całkiem nowocześnie i ma dumnie reprezentować miasto. Wartość logo wyniosła 625 000 dolarów.


Londyn 2012
Logo igrzysk olimpijskich nie wszystkim przypadło do gustu. Szczególnie, jeśli dowiedzieli się o kwocie, za jaką projekt został wykonany. Wartość logo wyniosła 625 000 dolarów.


Logotyp miasta Elbląg
Na koniec “zahaczymy” o Polskę. Polskie miasta również wydają niemałe kwoty na stworzenie logotypu. Miasto Elbląg wydało 130 000 zł za nowe logo. Hasło nowego logotypu brzmi – “Elbląg przyspiesza”.


Zapraszamy na naszego Facebooka oraz Instagrama. Pozdrawiam!