5,0 Google Rating

Marketing

Jak sprzedawać i pozyskać nowych klientów? Skuteczne metody

Wiele firm ma problemy ze sprzedażą. Ich menadżerowie czasem tygodniami głowią się jak pozyskać nowych klientów i znaleźć najlepsze kanałów sprzedaży. Jak się okazuje, wcale nie jest to takie trudne, jeśli będziemy pamiętać o jednej kwestii. Chodzi oczywiście o zaufanie, bo to ono naprawdę sprzedaje!

Proś o rekomendacje

Skoro prowadzisz własną firmę to zapewne nie otworzyłeś jej w ciemno. Miałeś już kilku klientów (a może kilkunastu) i to oni dostarczyli Ci jasnego sygnału, że robisz świetną robotę. I wiesz co? Skoro tak powiedzieli to na pewno obdarzyli Cię ogromnym zaufaniem i doceniają Twoją pracę. Zadaj im więc takie pytania:

  1. Czy mógłbyś polecić mnie swoim znajomym (klientom), gdyby spotkał ich podobny problem?
  2. Czy znasz kogoś komu mógłbym pomóc w podobny sposób?
  3. Dziękuję, że mi zaufałeś! Czy mogę prosić Cię o opinie o mojej firmie i rekomendacje?

Podkreśl korzyści Twojego rozwiązania

Wielu przedsiębiorców potrafi opowiadać o swoich produktach godzinami, jednak często nie daje to żadnych rezultatów. Dlaczego? Powodów może być kilka, jednak prawdopodobnie nie mówisz o tym, co interesuje Twojego rozmówcę. Warto zatem zastanowić się czego on oczekuje a następnie przedstawić w jaki sposób mógłbyś mu pomóc. Nie zapomnij przy tym, by powołać się na konkretne osoby i przedsiębiorstwa, którym już pomogłeś i zaznacz, że tutaj mógłbyś zrobić to podobnie. Krótko mówiąc, mów na temat i o opowiedz o konkretnych rezultatach jakie może dać (i w przypadku innych dała) twoja usługa.

“Nie możemy pozwolić wyjść klientowi z salonu dopóki nie skłonimy go do jazdy próbnej. Jeżeli przejedzie się samochodem, szanse na to że go kupi rosną kilkanaście razy.”

Spotkaj się twarzą w twarz

Wiele osób narzeka, że trudno jest zdobyć klientów poprzez reklamy na Facebooku. I oczywiście, można je zoptymalizować tak, by stały się opłacalne, jednak nie zapominać o tym, co sprzedajesz. A co sprzedajesz? Sam produkt czy może także wizerunek własnej firmy, zaufanie lub dodatkową pomoc? No właśnie, ciężko jest to zrobić nie widząc się z klientem twarzą w twarz, dlatego staraj się to robić jak najczęściej. Zapraszaj ich na darmowe konsultacje a jeśli możesz spotkaj się z nimi w barze lub pubie. Gwarantuję Ci, że zapewni to dużo lepszą konwersję niż najlepsze reklamy!

Przygotuj swoją ofertę

Umiejętność improwizacji to coś, co ceni się w życiu, ale niekoniecznie w sprzedaży. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Nieprzygotowana oferta przekłada się na wątpliwości klientów nie tylko, co do twoich produktów, ale też co do twojego profesjonalizmu. Oczywiście, nie warto też zachowywać się jak typowy sprzedawca i od pierwszego zdania przekonywać klienta do zakupu. Nie! Najlepiej unikać nazwy swojej firmy i zająć się przede wszystkim, problemami osoby, z którą rozmawiamy. Jak się do tego przygotować? Wystarczy odpowiedzieć na kilka pytań:

  1. Jak poprawi się życie ludzi? Czy będzie łatwiejsze, lepsze, zabawniejsze gdy kupią moje produkty?
  2. Dlaczego będą chcieli powiedzieć innym o moim produkcie i firmie?
  3. Bez mojego produktu – jakie korzyści stracą? Czego nie osiągną?
  4. Jak usprawiedliwią ten zakup przed sobą i innymi? Jakich argumentów użyją?

Stwórz zatem ofertę, która wyróżni się spośród innych i okaż szczere zainteresowanie Twojemu rozmówcy. Nie mów o tym, co go nie interesuje. Przedstaw konkretne korzyści i przygotuj swoją ofertę w niecodzienny sposób. Skup się na nie tylko na swoim produkcie, ale też na emocjach. I przede wszystkim, nie pachnij jak typowy sprzedawca!

Komentarze

  1. Szymon
    29 marca, 2021 Odpowiedz

    Zasady Dale’a Carnegie sprawdzają się świetnie chyba w każdej dziedzinie życia 🙂 P.S. Czekam na więcej, Pozdrawiam!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *