5,0 Google Rating

Inne

Jak w efektywny sposób zarządzać swoimi pracownikami?

Bycie na czele przedsiębiorstwa jest nie tylko wspaniałym wyróżnieniem i godnym stanowiskiem, ale również wymagającym przedsięwzięciem. Podobnie jest w rodzinie. Jeżeli jest się jej głową, to naturalnym jest, iż musimy o nią zadbać w jak najlepszy sposób. Jednak zdarzają się przeszkody i problemy, które trzeba przezwyciężyć.


Można wymienić mnóstwo przykładów, w których firmy upadały ze względu na złe zarządzanie. Na takie zdarzenia mogą mieć wpływ szczegóły, nawet te z pozoru błahe. A przecież to detale tworzą dobrze funkcjonującą całość. Można to porównać do puzzli. Jeżeli nie będzie choćby kilku elementów, które utworzą obrazek, to nie można mówić o satysfakcjonującej układance. Owa układanka bowiem nie będzie w pełni sensowna. Zatem warto zadbać o to, aby wypracowane przez nas nawyki były w pełni zadowalające, zarówno dla nas, jak i dla innych.


Okazuj przyjaźń

W pracy atmosfera jest bardzo ważna. Bez niej wszystko inne jest gorsze i traci większy sens. Dlatego należy dbać o to, aby współpracownicy byli zadowoleni w pracy, aby nie myśleli o niej jak o mentalnym obciążeniu. Trzeba okazywać swoim podwładnym szczerą przyjaźń lub zainteresowanie, ponieważ mogą poczuć się ważni i cenni. Twoi koledzy z pracy będą Cię także lubić, a co za tym idzie, będą wypełnieć Twoje polecenia. A propos poleceń…


Nie wydawaj twardych rozkazów

Rozkazy są wydawane w wojsku, a przecież Twoja firma to nie poligon. Dlatego zadawaj pytania typu: czy mógłbyś zrobić to lub tamto? Uwierz, że takie nastawienie względem pracownika jest bardzo zbawienne, nie tylko dla Ciebie, ale i dla rozmówcy. Adresat Twojej prośby z chęcią zrobi to o co poprosiłeś, ponieważ będzie czuł się szanowany. Warto zatem zachować w tej kwestii pokorę.


Pochwal współpracownika

W tym aspekcie nie chodzi o to, aby chwalić za wszystko Twojego rozmówcę, nawet za rzeczy złe. Chodzi o to, aby pochwalić go choćby za jego małe zalety. Adresat tego typu gloryfikacji poczuje się ważny, będzie wiedział, że jego praca ma jakiś cel, że na coś się przydaje. Oczywiście, gdy jest taka potrzeba należy także wytknąć błąd. Jednak nie trzeba robić tego w sposób bezpośredni. Jesteś dobrym pracownikiem, dlatego cieszyłbym się gdybyś zrobił to lepiej, bo twoje możliwości są wyższe. Takie zdanie może zdziałać cuda, ponieważ wytkniesz błąd poprzez jednoczesną pochwałę


Nie krytykuj rozmówcy przy innych

To błędne myślenie, które mówi, że krytykowanie kogoś na oczach innych jest przestrogą dla wszystkich. Takie zachowanie jest też złe dla samego krytykującego, ponieważ powoduje, że jego wizerunek jest w oczach innych coraz gorszy. Nikt przecież nie chce być poniżony wśród współpracowników, bo to jeszcze bardziej budzi w nim wstyd i zażenowanie. Nie warto tego czynić. Jeżeli masz coś do zarzucenia swojemu podwładnemu, to powiedz mu to w cztery oczy.


Zwracaj się imieniem lub nazwiskiem

Człowiek jest niezwykle przywiązany do swego imienia i nazwiska. Jest to bowiem rzecz, która należy tylko do niego i jest unikalna. Dlatego staraj się posługiwać tymi magicznymi słowami, ponieważ działają one bardzo pozytywnie na rozmówcę.


Nie zniechęcaj

Często jest tak, że komuś coś nie wyjdzie po jego myśli. W takiej sytuacji można stracić pewność i wiarę w siebie. Jeżeli Twój pracownik nie zrobi czegoś dostatecznie dobrze, nie zniechęcaj go. Namawiaj do poprawy i spraw, aby uwierzył. Po takim zabiegu samoocena Twojego podwładnego wzrośnie, ponieważ będzie wiedział, że w niego wierzysz.


To tylko niektóre ze sposobów, które mogą być przydatne w pracy. Uwierz, że sprawdzały się one w wielu przypadkach, o których są nawet książki. Dlatego zachęcam do praktykowania powyższych zasad, ponieważ mogą one tylko polepszyć Twoją działalność.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *