5,0 Google Rating

Każda firma coś sprzedaje. Niektóre zajmują się usługami a inne, skupiają swoje siły na handlu produktami. Jak jednak podejść do tego we właściwy sposób? Jak sprzedawać efektywniej i rzeczywiście przykuwać uwagę klientów? Właśnie o tym przeczytasz w dzisiejszym artykule.

Małe zmiany, wielkie różnice

Według zasady Pareto, 20 procent najlepszych handlowców osiąga 80 procent sprzedaży i zarabia 80 procent pieniędzy. Czy tak rzeczywiście jest? Prawdopodobnie tak, i to w każdej dziedzinie ekonomii czy życia społecznego. W jaki sposób możemy się znaleźć zatem w tych zwycięskich 20 procentach? Odpowiedź jest prosta: dzięki koncepcji zwycięskiej przewagi. Mówi ona o tym, że…

Małe różnice umiejętności mogą przekładać się na potężne różnice w rezultatach.

Brian Tracy, Psychologia sprzedaży

I rzeczywiście, 20 procent najlepszych handlowców nie różni się aż tak bardzo pod względem talentu i umiejętności od reszty. O ich przewadze nie decydują bowiem setki ukończonych szkoleń, ale drobiazgi, które są stosowane konsekwentnie, raz za razem.

Przykładowo, jeśli wykonałeś dla klienta jakąś usługę to oprócz opinii poproś go także o referencje. Zapytaj, czy nie zna kogoś, komu mógłbyś pomóc w podobny sposób. Te kilka zdań może i wymaga trochę więcej odwagi i zainteresowania twoim klientem, ale na tym polega właśnie budowanie zwycięskiej przewagi.

Prosta zasada

Większość osób myśli, że sukces w sprzedaży osiągają ludzie z najlepszymi umiejętnościami i produktami. Po części jest to prawdą, ale decydującym czynnikiem jest tak naprawdę Twoja mentalność.

Im bardziej lubisz siebie, tym bardziej lubisz także innych ludzi. Im bardziej lubisz swoich klientów, tym chętniej od ciebie kupują i tym częściej cię polecają.

Ibidem

Zacznij zatem od zbudowania relacji. Nie przechodź od razu do sprzedaży, ale porozmawiaj z klientem o jego problemach i rozwiązaniach, które możesz zaproponować. Dzięki temu, sam zainteresuje się Twoim produktem a gdy to zrobi sam będzie chciał domknąć sprzedaż. Proste, prawda?

Najlepszy czas na sprzedaż

Wiele osób zastanawia się czy dzwonić przed lunchem, po a może w trakcie? Prawda jest jednak nieco inna. Najlepszym czasem na sprzedaż jest bowiem moment, w którym domykasz inną sprzedaż. Dlaczego? Czujesz się wtedy wspaniale w roli handlowca. Zaczynasz lubić się bardziej a twoja samoocena jest w szczytowej fazie. A dzięki temu, że czujesz się ze sobą znakomicie, dajesz z siebie wszystko, na co cię stać.

Twoje pozytywne nastawienie jest zaraźliwe. Skorzystaj z tego i spraw, by klient był równie podekscytowany twoim produktem i tym, jakie problemy uda mu się dzięki niemu rozwiązać! Pamiętaj przy tym, że nikt nie jest bystrzejszy od Ciebie!

2 komentarze

  1. Kasia
    9 lipca, 2021 Odpowiedz

    Cześć! Mam małe pytanie 😊 Każdy wie, że Brian Tracy to swego rodzaju guru marketingu, ale jakich jeszcze autorów (lub konkretne książki) polecacie przeczytać?

    • Michał Jabłoński
      15 lipca, 2021 Odpowiedz

      Hej! Dziękujemy za komentarz!

      Według nas warto sięgnąć także po Mit Przedsiębiorczości Michael’a Gerbera a także po książkę Netflix. To się nigdy nie uda. Z autorów polecam natomiast Tima Ferrisa i jego podcast oraz kanał na Youtube.

      Miłego dnia! 🙂

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *