

Widzimy je całkiem często na spotkaniach towarzyskich, w filmach i serialach lub codziennie, gdy sami mamy z nim do czynienia. Logo Apple – bo o nim mowa – stało się niemal legendarne przez wzgląd na swoje znaczenie w świecie elektroniki. Kto wymyślił najbardziej znane jabłko oraz jaka jest jego historia?
Firma Apple jest istnym hegemonem w branży IT. To jedna z najpotężniejszych marek na świecie, która przez dziesiątki lat zjednała sobie wielu fanów. Nic w tym dziwnego, bowiem Apple stało się prekursorem w produkcji smartfonów oraz innych urządzeń, które zrewolucjonizowały rynek gadżetów. Steve Jobs, Ron Wayne oraz Steve Woźniak – założyciele Apple – chcieli, aby ich przedsiębiorstwo było na szczycie producentów branży IT. Można śmiało powiedzieć, że ich cel został osiągnięty, ponieważ Apple stał się synonimem prestiżu, kreatywności oraz dobrej jakości. Te wszystkie cechy reprezentuje odgryzione jabłko, które jest już ikoniczne ze względu na swoje znaczenie.
Dlaczego owoc?
Na początku pochylmy się nad etymologią słowa “Apple”. Dlaczego założyciele tejże firmy zdecydowali się na tak banalną z pozoru nazwę? Według autora biografii Steve’a Jobsa powodem była dieta owocowa oraz zamiłowanie do jabłek samego zainteresowanego.
Według Steve’a nazwa ta brzmiała prosto i inspirująco. Zapadała w pamięć dzięki swej niecodziennej jak na firmę nazwie.
Inne źródła mówią, że Steve Jobs był wielkim fanem zespołu muzycznego “The Beatles”. Ich wytwórnia muzyczna nosiła nazwę “Apple Records”. Nazwa wytwórni legendarnego zespołu miała być zatem inspiracją dla jednego z założycieli. Jobs uważał zespół “The Beatles” za dobrze funkcjonujący organizm, na którym warto się wzorować.
Jabłko Newtona
Znakiem rozpoznawczym Apple nie było od początku odgryzione jabłko. Pierwszym projektem graficznym była rycina ukazująca Issac’a Newton’a, nad którym wisi jabłko, które według legendy miało pomóc badaczowi w odkryciu prawa grawitacji. Stworzone przez Ronalda Wayne’a logo okazało się dla Jobsa zbyt skomplikowane w odbiorze. Steve chciał skupić się na samym jabłku, wiedząc, jak wielki potencjał drzemie w tym owocu. W końcu powstało dobrze nam znane logo Apple, które zaprojektował Rob Janoff.


Pierwsza wersja przedstawiała jabłko o tęczowym zabarwieniu, które miało symbolizować teorię rozszczepienia odkrytą przez Issac’a Newton’a. Wielobarwność jabłka oznaczała również fakt, iż Apple jako pierwszy na świecie, wyświetlał kolorową grafikę.


Idealna zmiana
Przez wzgląd na tęczowe zabarwienie, logo Apple było niesłusznie kojarzone z “LGBT”. Dlatego postanowiono, iż słynne jabłko będzie posiadało jedną barwę. Był to dobry ruch, ponieważ jednobarwne logo idealnie pasowało oraz pasuje do nowoczesnego stylu urządzeń. Dlatego trudno sobie wyobrazić nieobecność tego znaku na MacBookach, iPhonach lub iPadach. Logo Apple jest legendarne i unikatowe. Jest kwintesencją prostoty, która czasami potrafi zdziałać naprawdę wiele.
Zapraszamy na naszego Instagrama oraz Facebooka.
Ile kosztował znak graficzny BBC? Ciekawostki o słynnych projektach logo
30 września, 2021[…] opisać jej znak graficzny. Dlatego też logo jest ogromnie ważną częścią każdej firmy. Odgryzione jabłko Apple, czy złote łuki McDonald’s są ikoniczne na całym globie. Warto zatem znać ciekawostki o […]